Day 6• Yokohama •Ramen• China Town

בבוקר היום השישי שלנו ביפן שלחנו את המזוודות לקיוטו עם החתול השחור, נפרדנו לשלום מטוקיו ויצאנו לתפוס רכבת ליוקומה מתחנת הרכבת הראשית. מסתבר שלא קל לעזוב את טוקיו ורק אחרי שהלכנו לאיבוד כמעט שעה (!!!) בטוקיו סטיישן, תחנה שהיא בעצם מבוך אינסופי שעוברים דרכו אלפי נוסעים על בסיס יומיומי ואף כפול מכך ביום שבת בבוקר, גילינו בדרך הקשה, מצאנו את משרד ה- JR. הפעלנו את כרטיסי ה- JRPass , הזמנו מקומות על הרכבת הבאה ליוקוהמה ואפילו הספקנו להצטייד במשולשי אוניגירי וחטיף ממכר שמשלב גבינה עם דגים ועדיין מצליח להיות טעים. 20 דקות מאוחר יותר ירדנו ביוקוהמה שין. יוקוהמה היא עיר נמל מרכזית מדרום לטוקיו והשניה בגודלה ביפן ובין היתר, אפשר למצוא כאן את הבניין הגבוה ביפן, הצ׳יינה טאון הגדול ביפן ומינאטו מינאי, פרומנדה של עיר העתיד לאורך קו החוף. אנחנו כאן בשביל האוכל.

הכניסה למוזיאון הראמן
כאן גילינו שההגדרה ביפן למוזיאון רופפת וה׳מוזיאון׳ הוא בעצם ׳הלונה פארק הקולינרי הראשון ביפן׳, כלשון האתר. 9 ראמניות אזוריות מכל רחבי יפן חולקות קורת גג אחת ומפעילות סניף קטן בחלל שהוא רפליקה מדויקת לרחוב טיפוסי בטוקיו של שנת  1958, השנה בה הומצא האינסטנט ראמן.

p1160260p1160263p1160265

בתוך המוזיאון ישנו שלט ובו מעודכנים זמני העמידה בתור לראמניות השונות כשבשעות השיא זמן ההמתנה לראמניות הפופולריות יכול להגיע לשעה ויותר. ישנה אפשרות לרכוש חצי מנת ראמן שמשאירה מקום להתנסות בכמה סוגי ראמן.
אנחנו בחרנו לעמוד בתור הכי קצר. קומוראסאקי היא ראמניה שפועלת בקומאמוטו שבמחוז קיושו משנת 1954. הראמן כאן הוא מסוג טונקוטסו על בסיס ציר עצמות חזיר שמשלב בתוכו גם עצמות עוף וציר ירקות, איטריות דקות, נתח חזיר שמן ובעיקר הרבה הרבה שבבי שום מטוגנים. ככה זה נראה מקרוב. בוחרים את הראמן שרוצים, את התוספות שילוו אותו כמו ביצה חצי רכה ושתייה ומשלמים עבורם במכונה האוטומטית שבכניסה. מגישים למארחת את הכרטיס ומחכים שהיא תושיב אתכם.

Cup  Noodle Museum הוא מוזיאון אינטראקטיבי נפלא שכבר יותר מתקרב להגדרה המסורתית של מוזיאון כפי שאנחנו מכירים אותו. המוזיאון מוקדש לזכרו של ממציא האינסטנט ראמן, מומופוקו אנדו, ובנוסף לתיעוד סיפור המצאת המאה הוא בעיקר מקדם יצירתיות וחשיבה מקורית.

p1160289p1160291p1160294p1160299p1160300p1160304

בקומה הרביעית ישנו ה׳נודלס באזאר׳ שמדמה שוק לילה כמו אלה הפועלים ברוב מדינות אסיה ובו 8 דוכנים שמציעים מרקי איטריות שונים מרחבי העולם ושאותם גילה מומופוקו אנדו כחלק מהמחקר שערך בעקבות מקורות הראמן
אנחנו בחרנו ב- mul naengyeon, הגירסה הקוריאנית לראמן קר עשויה איטריות כוסמת שמוגשות בציר צלול ובתוספת חרדל וחומץ לפי הטעם. התמכרנו להן בקוריאה והיה נחמד להיזכר למה.
בקומה השלישית ממוקם ׳בית חרושת׳ בו כל מבקר מוזמן להכין את הקאפ נודלס האישי שלו, מקישוט כוס הקלקר האיקונית

ועד לבחירת שילוב הטעמים וסגירת המנה בואקום

צי׳ינה טאון

הסניף של Wangfujing, חנות לדים סאם בטייק אווי, נמצא בכניסה לצ׳יינה טאון. קל לזהות אותו לפי התור ובזמן שמחכים לכופתאות המרק או לבאנס במילוי חזיר ובצל ירוק, אפויים על דפנות תנור או מאודים (היפנים קוראים להם Nikuman), אפשר לצפות בסרט שמוקרן בכניסה שמלמד איך לאכול את הממזרים האלה מבלי שישפריצו לכל עבר, ובעיקר עליכם, מרק לוהט. לקחנו דגימה של מילוי החזיר אבל יש גם גירסה במילוי ירקות ונוספת במילוי סנפיר כריש. הכופתאות עשויות בצק חיטה והן מונחות במחבת עמוקה עם הקיפול פונה כלפי מטה וכך, בזמן האידוי החלק התחתון גם עובר טיגון עמוק. זה נראה מצוין אבל בפועל מצאנו שהבצק עבה מדי והטיגון נתן לו טעם לעיס ומרקם שהזכיר קראסט של פאי.
סיבה נוספת להרחיק עד לצ׳יינה טאון היא הגיוזה. ב-Dalian Kichi אפשר לבחור גיוזה מאודה או גיוזה מטוגנת והכופתאות מגיעות בגודל ביס מושלם כשהן רקומות יחד בתחרת בצק פריכה ושברירית שטעמה זהה לחלק החרוך והמוצלח של הקרפ. הזמנו צלחת אחרי צלחת של היפות האלה, במילוי חזיר, חזיר ועלי שיסו, חזיר וכוסברה ואז עוד צלחת ואחת אחריה. קשה להפסיק.

לקינוח, כדורי מוצ׳י מטוגנים במילוי מחית שעועית ושומשום שחור. אושר גדול.